Hoe ziet een dag op het werk voor jou eruit?
“We beginnen eigenlijk altijd met een morning meeting. Daarin worden de belangrijkste punten besproken, zoals cijfers. Deze zijn zowel individueel als van het team. Daarna gaan we de vloer op om de klanten te helpen, dat is natuurlijk waar het allemaal om draait. Tussendoor ben je nog bezig met de voorraad en de winkel netjes maken, maar eigenlijk is geen enkele dag hetzelfde.”
“Er is ook een hele fijne balans tussen hard werken en ruimte voor grapjes. Het is altijd erg gezellig met de collega's, dus er hangt een hele informele sfeer onderling. Maar als het druk is, kunnen we ook met zijn allen superhard werken om alle klanten te helpen. Met een leuk team kom je heel ver!”
Wat is het leukste wat je ooit hebt meegemaakt met een klant?
“Dat is kortgeleden geweest. Ik had een klant geholpen met een probleem met haar laptop. Ze was daar toen heel dankbaar voor en een paar weken later kwam ze terug met een cadeaukaart van de Etos als bedankje voor mijn inzet. Dat vond ik zo lief, dat blijft me wel echt bij.”
En welk assortiment van de winkel is jouw favoriet en waarom?
“Multimedia, want ik ben een enorme gadget freak! Ik houd van de nieuwste snufjes, zoals telefoons, tablets, laptops, et cetera. Maar vooral aan telefoons heb ik altijd wel een verslaving gehad. Ik kocht altijd de allernieuwste en dat liep op een gegeven moment een beetje uit de hand. Mijn vriend werd er ook helemaal gek van. Elke maand een nieuwe telefoon is namelijk een beetje zonde van het geld! 😉”
Welke eigenschappen vind jij dat een goede verkoopmedewerker zou moeten hebben?
“Ik denk dat empathie heel belangrijk is. Je moet je wel kunnen inleven in de klant, want anders zal de klant zich ook niet begrepen voelen over de vragen waar hij of zij bij jou mee komt. Ook een beetje kennis over elektronica is handig, omdat je dan de klant echt goed kan helpen bij het uitzoeken van een product of het oplossen van zijn of haar problemen. Maar dat leer je ook tijdens het werken natuurlijk!”
Hoe zou jij jouw verkoopstijl omschrijven?
“Dat is eigenlijk heel wisselend. Soms ben ik heel energiek en soms juist rustig en luister ik veel. Dit hangt natuurlijk ook af van wat voor klant ik aan het helpen ben. Vaak merk ik aan een klant wat diegene fijn vindt en dan pas ik me daarop aan.”
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.