Hoe ziet een dag op het werk eruit voor jou?
“Ik zit sinds een paar maanden in een nieuw team. Ik ben begonnen aan de telefoon en nu zit ik bij het team dat reacties geeft op mails en social media. Ik begin om 8:00 uur en dan beginnen we met zijn allen in de werkomgeving waar je WhatsApp, Facebook en Twitter hebt. Dan werken we alle berichten bij tot je in het 'servicelevel’ zit en dat houdt in dat je alle berichten binnen een uur beantwoord. Vanuit daar gaan er wat collega's de mails beantwoorden en vaak blijven er twee medewerkers bij WhatsApp, Facebook en Twitter.”
Wat vind je leuker, bellen of reageren via social media?
“In het begin heb ik natuurlijk heel lang gebeld, dus ik vond het wel heel leuk om de stap te maken naar een nieuw team. Via de telefoon heb je sneller een leuk praatje dan via Social Media. Soms help ik op drukke momenten ook nog met het bellen, dus er is wel een afwisseling!''
“Het leukst vind ik dat je met zoveel verschillende soorten mensen in contact komt, dus er zit echt een grote diversiteit in. Dit is aan de andere kant ook wel weer de grootste uitdaging. Je weet nooit hoe iemand gaat reageren. Soms krijg je een berg klachten over je heen en soms reageren mensen heel erg vrolijk. Dat houdt het elke dag weer spannend!”
Waarom ben je bij BCC gaan werken?
“Ik studeer rechten en bij de klantenservice ben je ook best wel bezig met het consumentenrecht. Ik vond het erg leuk om daar dan mee aan de slag te gaan en er meer over te leren. Normaal gesproken leer ik al deze dingen door middel van theorie, maar nu kan ik het ook echt toepassen in de praktijk. Daarnaast vind ik het ook gewoon heel leuk om contact met mensen te hebben en dat heb ik nu natuurlijk elke dag!”
Hoe is de sfeer op de klantenserviceafdeling?
“Heel goed!. Je kan elkaar ook altijd om hulp vragen en we streven echt na dat we één team zijn. Als iemand een lastige klant heeft dan zullen we diegene ook altijd helpen.”
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.